Filmy usa, lata 70., policja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje usa, lata 70., policja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Nowy Jork, rok 1985. Świat ogarnięty jest strachem i paranoją. Ludzie, którzy kiedyś nosili maski, by walczyć z przestępczością, teraz są pozbawionymi praw banitami, ukrywającymi swoją tożsamość. Jedynie nieliczni pracują dla ludzkości, pod ścisłą kontrolą rządu Stanów Zjednoczonych. Pewnego dnia, w tajemniczych okolicznościach, ginie Komediant, jeden z najbardziej znanych superbohaterów, wypchnięty z 30 piętra swojego apartamentu. Rorschach, jego dawny kompan, rozpoczyna śledztwo. Jest przekonany, że jego śmierć nie była przypadkowa. Podejrzewa, że ktoś pozbywa się bohaterów, a jego pierwszym celem był właśnie Komediant. Zamierza przestrzec członków grupy, którzy kiedyś walczyli u jego boku...
Historia opowiada o Franku Lucasie (Denzel Washington) – narkotykowym królu z Harlemu, który w latach 70. przemycał heroinę z południowo-wschodniej Azji w bagażach żołnierzy walczących w Wietnamie. Detektyw Richie Roberts (Russell Crowe) prowadzi śledztwo w tej sprawie. Frank Lucas przejął stawkę w grze i zaczyna budować własne imperium po nagłej śmierci szefa. Chociaż nigdy nie uczęszczał do szkoły, dysponował sporą wiedzę zebraną na ulicy. Zastosował ją łącznie z własną pomysłowością i ściśle biznesową etyką, aby przejąć kontrolę nad handlem narkotykami. Zasypywał ulice czystszym, tańszym towarem wykluczając z gry czołowe syndykaty i stając się gwiazdą w świecie handlarzy narkotyków. Richie Roberts działa wystarczająco blisko przestępczego świata, aby zauważyć zmianę u sterów. Szybko zaczyna podejrzewać, że czarny gracz znikąd ma zamiar zdominować ulice. Zarówno Lucas jak i Roberts mają swój własny rygorystyczny kod etyczny, który sprawia, że separując się od współpracowników, stoją samotnie po przeciwnych stronach wymiaru sprawiedliwości. Spotkanie, do jakiego musi ostatecznie dojść, zmieni nie tylko ich życie, ale losy całego pokolenia Nowego Jorku.
Jay i Cichy Bob w końcu doczekali się filmu, w którym są głównymi bohaterami. Wcześniej byli epizodycznie w filmach Kevina Smitha - Sprzedawcy, Szczury z supermarketu, W pogoni za Amy, Dogma oraz Sprzedawcy II. Jay ciągle gada, przeklinając, przede wszystkim o seksie, a Cichy Bob śmieszy właśnie tym, że nic nie mówi, tylko robi super miny i gesty. Odezwie się tylko gdy musi. Są oni dilerami narkotyków, stojącymi przed sklepem znanym ze Sprzedawców. Gdy dowiedzieli się, że ludzie źle mówią o filmie o nich, który na dodatek jest kręcony bez ich wiedzy, postanawiają pojechać do Hollywood, żeby wszystko naprawić. Dzięki temu mamy do czynienia ze świetnym filmem, w którym Jay i Cichy Bob przeżywają niewiarygodne przygody.


Zakończenie roku szkolnego w jednej z amerykańskich szkół średnich. Młodzież z tej okazji planuje ogromną imprezę z dużą ilością alkoholu i marihuany w mieszkaniu jednego z uczniów. Niestety dostawca piwa przyjeżdża za wcześnie, przez co rodzice chłopaka orientują się w sytuacji. Trzeba zatem znaleźć inną miejscówkę. W tle przepiękne lata 70'.
Pani detektyw Lilly Rush zajmuje się sprawami sprzed lat. Razem ze swym partnerem Scotty'm Valensem i resztą policjantów z wydziału zabójstw czyli Tomem Stillmanem, Nickiem Verą, Willem Jeffriesem, wznawiają stare śledztwa, by złapać winnego popełnionej zbrodni. Sprawdzają każdy szczegół, by dowieść jego winy.

Gotti

5,2
2,5
Historia życia Johna Gottiego (John Travolta), przywódcy mafijnej rodziny Gambino – jednej z najpotężniejszych i najbardziej bezlitosnych grup przestępczych w historii Ameryki. Gangster znany z brutalności i pogardy dla prawa, dzięki urokowi osobistemu i elegancji stał się ulubieńcem mediów. W 1986 roku twarz Gottiego pojawiła się na okładce tygodnika Time. Scenariusz filmu został oparty na książce syna gangstera – Johna Gottiego Juniora – „Shadow of My Father”.
Josey Aimes (Charlize Theron) chciała mieć tylko stałą i pewną pracę pozwalającą na codzienne utrzymanie siebie i dwójki dzieci. Za namową swojej koleżanki Glorii (Frances McDormand) podejmuje pracę w kopalni żelaza w Minnesocie. Josey jest przygotowana na ciężką, ale dobrze płatną pracę, ale to, co spotyka ją w kopalni przechodzi jej najśmielsze oczekiwania. Prześladowana i molestowana przez stanowiących zdecydowaną większość w tej branży mężczyzn, postanawia walczyć o swoje prawa. Jej działania spotykają się jednak ze sprzeciwem lokalnego społeczeństwa.
Jest rok 1974, Stany Zjednoczone przechodzą jeden z najtrudniejszych momentów w swojej demokratycznej historii: afera Watergate, która doprowadziła do odsunięcia od władzy ówczesnego prezydenta Richarda Nixona. Film oparty na prawdziwych wydarzeniach wciąga nas z niezwykłą siłą w historię biznesmena, który aby zrealizować swój amerykański sen sięga po radykalne środki. Z bronią ukrytą w nogawce spodni postanawia dokonać zamachu na prezydenta Richarda Nixona.
Owdowiała zamożna Żydówka, starsza pani mieszkająca w Atlancie nie jest zdolna samodzielnie prowadzić samochód, więc jej syn nalega, by pozwoliła mu zatrudnić dla niej szofera, co w owych czasach (lata 50-te) oznaczało, że będzie nim czarnoskóry. Mimo oporów staruszka otrzymuje do dyspozycji kierowcę, Hoke'a. Początkowo niechętnie nastawiona do projektu, despotycznie narzuca szoferowi drogę przejażdżki, ale wkrótce Hoke dzięki swemu ujmującemu charakterowi zdobywa jej zaufanie. Film powstał na podstawie sztuki teatralnej i trzyma się tej konwencji. Przedstawia dwudziestoletni okres spędzony wspólnie na przejażdżkach jako pretekst do pokazania rodzącej się stopniowo nietypowej zażyłości między dwoma światami dając świadectwo prostej prawdzie, że przyjaźń jest w stanie pokonać wszelkie bariery.
Mordercze lato opowiada o grupie mężczyzn z nowojorskiej dzielnicy - Bronxu, którzy na własną rekę starają się znaleźć Syna Sama, seryjnego mordercy. Są to mieszkańcy białej części Bronxu, Włosi z pochodzenia - twardzi, uparci, o niewzruszonych zasadach. Wśród z nich znajduje się czwórka przyjaciół, młodych ludzi, którzy szukają szczęścia w życiu. Czwórka przyjaciół powoli zaczyna poddawać się psychozie, jaka zapanowała na Bronxie. Szukanie Syna Sama nie ma nic wspólnego nawet z amatorskim śledztwem i przypomina polowanie na czarownice. Tak naprawdę wszyscy załatwiają swoje własne porachunki, dając upust zadawnionym niechęciom i brakowi tolerancji. Kolesie z sąsiedztwa próbują przekonać Vinniego, że Syn Sama to Ritchie. Przedstawiają mu różne "dowody". Przyjaźń zaczyna przeradzać się we wrogość, zaufanie zmienia się w strach.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…